Trivsel- och ordningsregler

Löpande förvaltning och ansvar för ordningen

Styrelsens uppgift är att ta hand om den löpande förvaltningen av föreningen och verkställa de beslut som föreningsstämman fattar samt initiera och driva projekt för att underhålla fastigheten. I den löpande förvaltningen ingår också föreningens ordnings- och trivselfrågor, vilket innebär att styrelsen har ansvar för ordning och reda både i och utanför husen.

Att bo i bostadsrätt innebär ett gemensamt ansvar och alla medlemmar /boende i föreningen är skyldiga att rätta sig efter trivselreglerna. Som medlem i föreningen har du inte bara rätten till en bostad i föreningens hus - utan du har även skyldigheter mot föreningen och övriga medlemmar.

Klicka på länken nedan för att läsa föreningens Trivsel- och ordningsregler i sin helhet

trivsel-_och_ordningsregler_23-09-12.docx

För vem gäller reglerna

Trivselreglerna gäller inte bara dig som bostadsrättsinnehavare. Även övriga familjemedlemmar omfattas av dem liksom gäster, inneboende och hantverkare som utför arbete åt dig i lägenheten. Trivselreglerna gäller även för andrahandshyresgäster.

Vad händer om trivselsreglerna inte följs

Om trivselreglerna inte följs, kan styrelsen i allvarligare fall ifrågasätta om du ska få bo kvar. Uppsägning kan ske först efter det att styrelsen tillställt medlemmen en skriftlig uppmaning om iakttagande av trivselreglerna och denna inte har hörsammats. Förseelser som är av liten betydelse för föreningen och övriga medlemmar leder inte till uppsägning.

Har du frågor

Vill du fråga om något som tas upp i trivselsreglerna är du alltid välkommen att kontakta styrelsen på eskader@live.se.